Liftega

Všeobecné obchodné podmienky

I. Všeobecné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane ich nových verzií upravujú všetky práva a povinnosti vyplývajúceho zo zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim, ktorým je Liftega s.r.o., IČO: 51 668 718, so sídlom Krásnohorská 4124/1, Rožňava 048 01 zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Košice I ( ďalej len „Predávajúci“) a kupujúcim pri kúpe Produktov a pri poskytovaní služieb v rámci obchodnej činnosti Predávajúceho. Súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok sú predovšetkým ustanovenia o objednávaní Produktov, o ich dodaní, o cene Produktov a Služieb, o platobných podmienkach, o zodpovednosti za vady Produktov a Služieb, o záruke vzťahujúcej sa na Produkty, o reklamácii Produktov, ako aj o zániku zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim.

KONTAKTNÉ ÚDAJE PREDÁVAJÚCEHO:

Adresa: Krásnohorská 4124/1, 048 01 Rožňava

Číslo účtu pre bezhotovostné platby: SK6911000000002940057428

Telefonický kontakt: 0918/033 732

E-mail.: bardounova@liftega.sk

PREVÁDZKAREŇ PREDÁVAJÚCEHO:

ORGÁN DOZORU:

Inšpektorát SOI pre Košický kraj 
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65  Košice 1
Odbor výkonu dozoru a Právny odbor
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55, fax č. 055/622 46 95

Úrad na ochranu osobných údajov: Hraničná 12

820 07 Bratislava 27

Slovenská republika

Identifikačné údaje:

IČO: 36064220

DIČ: 2021685985

  1. Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim pri kúpe Produktov podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok vzniká:

a) na základe osobitnej písomnej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a kupujúcim.

  1. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej sú dohodnuté podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.

  2. Produktom sa na účely týchto VOP rozumejú zdvíhacie zariadenia. Zdvíhacie zariadenie je zariadenie určené pre fyzickú osobu so zníženou schopnosťou pohybu na prekonávanie architektonických bariér a na zvýšenie schopnosti fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím premiestňovať sa alebo zabezpečiť si seba obsluhu. Zdvíhacie zariadenie je najmä schodolez, zdvihák, šikmá schodisková plošina, zvislá schodisková plošina, výťah, alebo stropné zdvíhacie zariadenie. Produktom sú aj nájazdové plošiny a rampy do aut. Jednotlivé produkty a ich špecifikácia je obsiahnutá v ponuke predávajúceho (ďalej aj „produkt“ alternatívne „tovar“).

II.

Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

  1. Kúpna zmluva je uzavretá výlučne vo forme písomnej kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim.

III.

Práva a povinnosti predávajúceho

  1. Predávajúci je povinný :

a) dodať kupujúcemu hnuteľnú vec (produkt) určenú jednotlivo alebo čo do množstva a druhu a previesť na neho vlastnícke právo k tejto veci

b) kupujúcemu dodať produkt, odovzdať doklady, ktoré sa na tovar – produkt vzťahujú a sú potrebné na jeho prevzatie a na užívanie ( návod na použitie, záručný list, dodací list, daňový doklad )v čase a mieste určenom v zmluve, inak pri dodaní tovaru v mieste tohto dodania a umožniť kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru

c) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR vrátane technických požiadaviek v zmysle Nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 436/2008 Z.z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o technických požiadavkách a postupov posudzovania zhody na strojové zariadenia

d) dodať kupujúcemu tovar v deň, ktorý je v zmluve určený alebo určený spôsobom určeným v zmluve alebo kedykoľvek počas lehoty, ktorá je v zmluve určená alebo určená spôsobom určeným v zmluve, ibaže zo zmluvy alebo z účelu zmluvy, ktorý bol predávajúcemu známy pri uzavretí zmluvy, vyplýva, že dobu dodania v rámci tejto lehoty určuje kupujúci.

e) dodať tovar v množstve, akosti a vyhotovení, ktoré určuje zmluva, a musí ho zabaliť alebo vybaviť na prepravu spôsobom určeným v zmluve.

  1. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny za dodaný tovar zo strany kupujúceho.

IV.

Práva a povinnosti kupujúceho

  1. Kupujúci je povinný:

a) zaplatiť za tovar kúpnu cenu a prevziať dodaný tovar v súlade so zmluvou

b) zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu

c) urobiť úkony, ktoré sú potrebné podľa zmluvy a zákona na to, aby predávajúci mohol dodať tovar

d) nepoškodzovať obchodné meno predávajúceho

  1. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.

V. Dodacie a platobné podmienky

  1. Tovar je predávaný podľa cenových ponúk predávajúceho vyhotovených kupujúcemu. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógu, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnených na internetovej stránke predávajúceho sú nezáväznými údajmi. Záväzné údaje sú individúálne po vykonaní obhliadky a zamerania u kupujúceho.

  2. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar v lehote a mieste dohodnutom v kúpnej zmluve. Na predĺženie dodacích lehôt kupujúceho primeraným spôsobom upozorní.

  1. Ak zmluva nemá ustanovenie o odoslaní tovaru predávajúcim a tovar je v zmluve jednotlivo určený alebo určený podľa druhu, ale má byť dodaný z určitých zásob alebo sa má vyrobiť, a strany v čase uzavretia zmluvy vedeli, kde sa nachádza alebo kde sa má vyrobiť, uskutočňuje sa dodanie, keď sa kupujúcemu umožní nakladať s tovarom v tomto mieste.

  2. Ak zmluva neurčuje povinnosť predávajúceho dodať tovar v určitom mieste a ani ustanovenie o odoslaní tovaru predávajúcim, splní predávajúci povinnosť dodať tovar tým, že umožní kupujúcemu nakladať s tovarom v mieste, kde má predávajúci svoje sídlo alebo miesto podnikania, prípadne bydlisko alebo organizačnú zložku, ak predávajúci jej miesto včas kupujúcemu oznámi.

  3. Ak zo zmluvy nevyplýva niečo iné, začína lehota, v ktorej sa má tovar dodať, plynúť odo dňa uzavretia zmluvy. Ak však podľa zmluvy má kupujúci splniť určité povinnosti ešte pred dodaním tovaru (napr. umožniť merania potrebné na inštaláciu tovaru kupujúceho, zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť alebo zabezpečiť jej zaplatenie), začína táto lehota plynúť až odo dňa splnenia tejto povinnosti.

  4. Ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím, môže predávajúci predmet kúpy uložiť na náklady kupujúceho vo verejnom skladišti alebo u iného uschovávateľa alebo ho môže po upozornení predať na účet kupujúceho.

  5. Ak nie je dohodnuté inak, znáša náklady spojené s odovzdaním predmetu kúpy, najmä náklady merania, váženia a prípadnej individuálnej výroby predávajúci a náklady spojené s prevzatím kupujúci; ak sa vec odosiela na miesto, ktoré nie je miestom splnenia, znáša náklady odoslania kupujúci.

  6. Ak má predávajúci podľa zmluvy odoslať tovar, môže tak urobiť s podmienkou, že tovar alebo doklady umožňujúce nakladanie s tovarom sa odovzdajú kupujúcemu len pri zaplatení kúpnej ceny, ibaže táto podmienka je v rozpore s dohodnutým spôsobom platenia kúpnej ceny.

  7. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v zmluve. V prípade, ak dôjde zo strany predávajúceho k omeškaniu s dodaním tovaru, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie.

  8. Ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru alebo so zaplatením kúpnej ceny v prípadoch, keď sa dodanie tovaru a zaplatenie kúpnej ceny má uskutočniť súčasne, a predávajúci má tovar u seba alebo s ním môže inak nakladať, musí predávajúci urobiť opatrenia primerané okolnostiam na uchovanie tovaru. Predávajúci je oprávnený tovar zadržiavať, dokiaľ mu kupujúci neuhradí primerané náklady, ktoré predávajúcemu pri tom vznikli.

VI.

Kúpna cena

  1. Kúpna cena je dojednaná medzi zmluvnými stranami podľa druhu tovaru, špecifikovaná v jednotlivých cenových ponukách a jej úhrada je rozložená spravidla na dve splátky. Predávajúci nie je povinný vykonať žiadne úkony smerujúce k plneniu kúpnej zmluvy pred úhradou prvej splátky.

  2. Financovanie kúpnej ceny je možné čiastočne aj formou finančného príspevku poskytnutého ÚPSVaR po splnení podmienok v zmysle zákona č. 447/2008 o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

VII.

Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

1. Vlastnícke právo k predmetu zmluvy prechádza na kupujúceho úplným zaplatením dohodnutej kúpnej ceny špecifikovanej v  kúpnej zmluve.

2. Nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu zmluvy prechádza na kupujúceho odovzdaním predmetu zmluvy.

VIII.

Reklamačný poriadok ( zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

Reklamácia

1. Predávajúci zodpovedá za vady (chyby) Tovarov, ktoré majú tovary v čase prechodu nebezpečenstva škody na Kupujúceho. Predávajúci nezodpovedá za vady tovarov, ktoré na nich vznikli po prechode nebezpečenstva škody na tovare s výnimkou, ak tovar nemá vymienené alebo obvyklé vlastnosti.

2. Predávajúci zodpovedá za to, že tovary majú v čase plnenia vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu toho na čom sa s Kupujúcim dohodli, a že tovary nemajú právne vady, podľa platných právnych predpisov. Predávajúci zároveň poskytuje k tovarom záruku v dĺžke:

a) 24 mesiacov od prechodu nebezpečenstva škody na tovare na Kupujúceho alebo

c) 12 mesiacov od prechodu nebezpečenstva škody na tovaroch na Kupujúceho, ak ide o už používané tovary, čo musí byť pri tovaroch výslovne uvedené.

3. Predávajúci zodpovedá za vady na tovaroch, ktoré vznikli počas trvania záruky. Nezodpovedá však za také vady, ktoré vznikli v dôsledku porušenia povinností Kupujúceho, napr. riadne starať sa o tovary, používať ich v súlade s ich návodom a pod. Predávajúci nezodpovedá ani za vady tovarov, o ktorých Kupujúci v čase dodania Produktov vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti dodania tovarov vedieť musel.

4. Spôsoby reklamácie: Kupujúci môže uplatniť reklamáciu u Predávajúceho v lehotách stanovených alebo určiteľných platnými právnymi predpismi a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (počas trvania záruky):

a) osobne v mieste jeho sídla alebo priamo u predajcov Predávajúceho, s ktorými sa dohodol na kúpe Produktov,

b) písomne listom zaslaným na adresu sídla Predávajúceho alebo

c) elektronickou správou zaslanou na emailovú adresu Predávajúceho, ktorej prílohou bude scan (kópia) listu podľa písm. b) tohto bodu.

5. Deň uplatnenia reklamácie: Za deň uplatnenia reklamácie Kupujúcim u Predávajúceho sa považuje:

a) pri poštových zásielkach deň doručenia reklamácie Predávajúcemu,

b) pri osobnom doručení dátum na kópii reklamácie, ktorým Predávajúci potvrdí jej osobné doručenie a

c) pri uplatňovaní elektronickou správou zaslanou na emailovú adresu Predávajúceho, deň doručenia elektronickej správy na emailovú adresu Predávajúceho. Doručenie elektronickej správy s reklamáciou je Predávajúci povinný Kupujúcemu potvrdiť zaslaním spätnej správy.

6. Náležitosti reklamácie: Pri reklamácii musí byť priložený doklad o zakúpení Produktov a Služieb a z reklamácie musí byť zrejmé:

a) kto reklamáciu podáva (jednoznačná identifikácia Kupujúceho),

b) komu je reklamácia adresovaná (jednoznačná identifikácia Predávajúceho),

c) predmet reklamácie spolu s uvedením vady,

d) uvedenie požadovaného spôsobu vybavenia reklamácie,

e) dátum a miesto podania reklamácie a

f) podpis Kupujúceho.

7. Pri reklamácii musia byť Predávajúcemu odovzdané alebo doručené aj tovary určené k reklamácii, ak sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú písomne (listom alebo emailom) inak resp. ak z povahy tovaru nevyplýva, že potreba osobnej obhliadky u kupujúceho. Za deň uplatnenia reklamácie podľa bodu 5 tohto článku sa nikdy nebude považovať skorší deň, ako deň kedy boli tovary určené k reklamácii odovzdané alebo doručené Predávajúcemu, alebo bola poskytnutá primeraná súčinnosť na ich obhliadku u kupujúceho.

8. Spôsobmi vybavenia reklamácie sú:

a) odstránenie vád Produktov alebo Služieb , ak sa vady dajú riadne bez vynaloženia neprimeraných nákladov odstrániť,

b) doplnenie dodávky tovarov alebo Služieb, ak dodávka Produktov alebo Služieb nebola kompletné z hľadiska kvantity,

c) dodanie náhradných Produktov alebo poskytnutie náhradných Služieb, ak majú Produkty alebo Služby neodstrániteľné vady alebo, ak sa vady Produktov alebo Služieb dajú odstrániť len pri vynaložení neprimeraných nákladov,

d) poskytnutie zľavy z ceny Produktov alebo Služieb,

e) odstúpenie od uzatvoreného zmluvného vzťahu a vrátenie už uhradených peňažných prostriedkov za Produkty alebo Služby, pri podstatnom porušení zmluvného vzťahu,

f) zamietnutie reklamácie, ak vady tovarov alebo Služieb neexistujú alebo ich spôsobil Kupujúci porušením svojich povinností alebo reklamácia nebola uplatnená riadne a včas.

9. V prípade, ak reklamácia neobsahuje náležitosti uvedené vyššie alebo, ak nebola uplatnená v popísanej forme, môže Predávajúci požadovať jej doplnenie alebo uplatnenie v požadovanej forme. Ak Kupujúci reklamáciu nedoplní alebo neuplatní v požadovanej forme ani do 3 dní od doručenia požiadavky Predávajúceho, Predávajúci bude považovať reklamáciu Kupujúceho za neplatnú a zamietne ju.

10. Lehota na vybavenie reklamácie je najviac 60 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci vydá Kupujúcemu o vybavení reklamácie písomný doklad.

11. O spôsobe vybavenia reklamácie rozhoduje Predávajúci, ktorý sa zaväzuje pri vybavovaní reklamácie riadiť sa ustanoveniami tohto článku Všeobecných obchodných podmienok. Predávajúci bude brať ohľad na charakter vady a na v reklamácii Kupujúcim uvedený požadovaný spôsob vybavenia reklamácie.

12. Ostatné právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim pri vybavovaní reklamácií súvisiacich s kvalitou a kvantitou dodávaných Produktov alebo poskytovaných Služieb výslovne neupravené ustanoveniami tohto článku Všeobecných obchodných podmienok sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami jednotlivých kúpnych zmlúv uzavretých medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ak takéto zmluvy budú existovať, a príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.

Uplatnenie reklamácie spotrebiteľom.

13. Ak Spotrebiteľ uplatní reklamáciu, Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec poučí Spotrebiteľa o jeho právach podľa týchto VOP.

14. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv z vád tovaru si uplatňuje reklamáciou, predávajúci alebo určená osoba je povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci spotrebiteľa formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami.

15. Predávajúci alebo určená osoba vydá spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu v dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom ( napr. e-mailom).

16. Doklad o vybavení reklamácie je predávajúci povinný spotrebiteľovi zaslať najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie spotrebiteľom prostredníctvom poskytovateľa poštovej, kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.

17. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho podľa odseku 9.

18. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

IX.

Osobné údaje a ich ochrana

1. Uskutočnením Objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s podmienkami spracúvania osobných údajov Predávajúcim, resp. Sprostredkovateľom v zmysle tohto článku. Spracovaním osobných údajov sa rozumie najmä ich získavanie, zhromažďovanie, šírenie, zaznamenávanie, usporadúvanie, prepracúvanie alebo zmena, vyhľadávanie, prehliadanie, preskupovanie, kombinovanie, premiestňovanie, využívanie, uchovávanie, blokovanie, likvidácia, ich cezhraničný prenos, poskytovanie, sprístupňovanie alebo zverejňovanie.

 2. Pri registrácií na E-stránke, resp. pred uskutočnením Objednávky môže Kupujúci udeliť Predávajúcemu súhlas so spracúvaním osobných údajov na marketingové účely do času kým písomne neoznámi Predávajúcemu odvolanie svojho súhlasu. V prípade ak Kupujúci udelí Predávajúcemu súhlas v zmysle predchádzajúcej vety tohto bodu, súhlasí so spracúvaním osobných údajov na marketingové účely spôsobom uvedeným v tomto článku. V prípade, že Kupujúci v priebehu uskutočňovania Objednávky poskytne  svoj súhlas so spracovaním jeho osobných údajov na marketingové účely Predávajúci mu bude zasielať obchodné ponuky Predávajúceho, newslettre a informácie o akciách  na e-mailovú adresu, ktorá je uvedená v Registračnom formulári/užívateľskom účte.

Tento súhlas je Kupujúci oprávnený kedykoľvek odvolať zaslaním svojej písomnej žiadosti  na adresu Predávajúceho alebo prostredníctvom e-mailu na adresu Predávajúceho. O vybavení žiadosti a o ďalšom postupe bude Kupujúci informovaný písomne na adresu uvedenú vo svojej žiadosti v lehote do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti. Kupujúci má právo žiadať opravu osobných údajov a ich doplnenie, ako aj ich blokovanie, ďalej môže Kupujúci žiadať poskytnutie informácie či sú jeho údaje spracovávané, informácie o zdroji, z ktorého Prevádzkovateľ získal osobné údaje na spracúvanie ako aj o vysvetlenie a odstránenie závadného stavu.

 3. Predávajúci v súlade s ust. § 34 Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov poveril spracovávaním osobných údajov v súlade s týmito VOP svojich obchodných zástupcov, účtovnú kanceláriu Ing. Stanislavi Hudákovej a advokátsku kanceláriu JUDr. Martiny Vnenčákovej (ďalej len každá jednotlivo „Sprostredkovateľ“). Bližšiu špecifikáciu jednotlivých sprostredkovateľov získa kupujúci kedykoľvek na požiadanie u predávajúceho a je súčasťou informovaného súhlasu o nakladaní s osobnými údajmi u predávajúceho, ktorá je kupujúcemu odovzdaná pri podpise kúpnej zmluvy.

4. Identifikačné údaje Predávajúceho ako prevádzkovateľa sú uvedené v článku I týchto VOP.

5. Identifikačné údaje Sprostredkovateľa v zmysle ust. § 34 Zákona o ochrane osobných údajov sú uvedené v bode 3. tohto článku VOP a informovanom súhlase priloženom ku každej uzatvorenej kúpnej zmluve.

6. Osobné údaje budú spracované v rozsahu:

na účely vybavenia objednávky:

–       Meno a priezvisko*,

–       dátum narodenia,

–       adresa trvalého pobytu*,

–       telefónne číslo, 

–       e-mailová adresa*,

–       adresa pre doručovanie* (ak je iná ako adresa trvalého pobytu),

–       číslo bankového účtu (bankové spojenie),

–       pohlavie.

na marketingové účely:

–       Meno a priezvisko*,

–       dátum narodenia,

–       telefónne číslo, 

–       e-mailová adresa,*

–       obec/mesto,

–       pohlavie. 

pričom označené údaje (*) sú povinné, ostatné sú poskytované dobrovoľne. 

 7. Predávajúci vyhlasuje, že všetky osobné údaje, ktoré získal od Kupujúceho sú prísne dôverné, budú použité pre účely Kúpnej zmluvy, plnenia povinností z nej vyplývajúcich a s ňou súvisiacich, na marketingové účely opísané v bode 3. tohto článku – vytváranie databázy klientov. Osobné údaje  sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so Zákonom o ochrane osobných údajov.

8. Osobné údaje Predávajúci, resp. Sprostredkovateľ nezverejní a neposkytne tretej osobe okrem osoby, ktorá zabezpečuje dodanie Tovaru a montáž tovaru a osobe, ktorá zabezpečuje platobný styk v súvislosti s Kúpnou zmluvou a sprostredkovateľom. Osobné údaje Kupujúceho nebudú poskytované tretím osobám – iným subjektom za účelom zasielania reklamných materiálov tretích osôb.

 9. Osobné údaje sú ukladané v bezpečnej databáze. Osobné údaje budú spracované manuálne (zamestnancami Predávajúceho a Sprostredkovateľom) a automatickým spôsobom (zamestnancami Predávajúceho a Sprostredkovateľom).

10. Práva Kupujúceho ako dotknutej osoby pri spracúvaní osobných údajov sú uvedené v § 59 a nasl. Zákona o ochrane osobných údajov.

Na žiadosť dotknutej osoby je predávajúci povinný poskytnúť v osobitných prípadoch dotknutej osobe informácie o

a)právnom základe spracúvania osobných údajov,

b)dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériách jej určenia,

c)kategóriách príjemcov osobných údajov, a to aj v tretej krajine a medzinárodnej organizácii,

d)o iných skutočnostiach, najmä ak sa osobné údaje získali bez vedomia dotknutej osoby.

Dotknutá osoba má právo získať od príslušného orgánu potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, a ak to tak je, má právo získať prístup k týmto osobným údajom a informácie o

a)účele spracúvania osobných údajov a právnom základe spracúvania osobných údajov,

b)kategórii spracúvaných osobných údajov,

c)príjemcovi alebo kategórii príjemcov, ktorým boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté, najmä o príjemcovi v tretej krajine alebo o medzinárodnej organizácii,

d)dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériách jej určenia,

e)práve žiadať od príslušného orgánu opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby alebo ich vymazanie alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov alebo práve namietať spracúvanie osobných údajov,

f)kontaktných údajoch úradu,

g)práve podať návrh na začatie konania podľa § 100 zákona o ochrane osobných údajov,

h)zdroji osobných údajov, ak sú dostupné.

Dotknutá osoba má právo na to, aby príslušný orgán bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov.

Dotknutá osoba má právo na to, aby príslušný orgán bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, a príslušný orgán je povinný bez zbytočného odkladu vymazať osobné údaje, ak

a)spracúvanie osobných údajov je v rozpore so zásadami spracúvania osobných údajov podľa § 52 až 55 Zákona o ochrane osobných údajov,

b)spracúvanie osobných údajov je v rozpore s § 56 zákona o ochrane osobných údajov, alebo

c)výmaz osobných údajov je nevyhnutný na účel splnenia povinností podľa tohto zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná.

Namiesto vymazania príslušný orgán obmedzí spracúvanie osobných údajov, ak

a)dotknutá osoba napadla správnosť osobných údajov a ich správnosť alebo nesprávnosť nemožno určiť, alebo

b)osobné údaje sa musia zachovať na účely dokazovania.

Ak je obmedzené spracúvanie osobných údajov podľa odseku 3 písm. a), príslušný orgán je povinný pred zrušením obmedzenia spracúvania osobných údajov o tom dotknutú osobu informovať.

Príslušný orgán je povinný písomne informovať dotknutú osobu o zamietnutí práva na opravu podľa odseku 1, práva na vymazanie podľa odseku 2 alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa odseku 3 a o dôvodoch zamietnutia.

11. Dozor nad dodržiavaním povinností ustanovených Zákonom o ochrane osobných údajov pri spracúvaní osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27.

  X.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

1. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia tovaru podľa článku 5 týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov ( Ďalej len „Zákon ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku“)

2. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to aj vrátane Zmluvy predmetom, ktorej je :

  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa ( napr. tovar, ktorý nie je bežne v ponuke e-shopu a kupujúci sám požiada o jeho úpravu, či zmenu jeho parametrov alebo vlastností), tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa ( tovar prispôsobený konkrétnemu kupujúcemu – výrobok upravený pre zákazníka )

  • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

3 Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu rovnako aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

4. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou vo forme vyplneného formulára, ktorého podobu určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho.

5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a /alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod., odporúča sa vrátenie tovaru v  originálnom obale ( pre prípad nepoškodenia tovaru) vo forme poistenej zásielky.

6. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý,  nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedený v záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť v lehote 14 odo dňa doručenie oznámenia o odstúpení od zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim. Predávajúci je oprávnený započítať si oproti nároku na vrátenie kúpnej ceny náklady, ktoré mu vznikli pri montáži a výrobe tovaru prispôsobeného potrebám kupujúceho.

7. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo jeho časť zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotu jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim alebo spôsobom, akým bola zaplatená kúpna cena zo strany kupujúceho.

8. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

9. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú týchto všeobecných obchodných podmienkach, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu.

XI.

Záverečné ustanovenia

1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke predávajúceho.

2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

3. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná uprednostnene vo forme e-mailových správ.

4. Tieto VOP  ako aj všetky ich zmeny nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke liftega.com.

5. Predávajúci si vyhradzuje právo vykonávať zmeny týchto VOP. Pre účely Kúpnej zmluvy sa použije znenie tých VOP, ktoré boli účinné v čase uskutočnenia Objednávky, ak nie je dohodnuté inak.

 6. V prípade, ak bude niektoré ustanovenie týchto VOP z akéhokoľvek dôvodu považované za neplatné, neúčinné alebo nevynútiteľné alebo sa takým stane, nebude to mať za následok neplatnosť, neúčinnosť alebo nevynútiteľnosť ostatných ustanovení týchto VOP. V takom prípade sa bude postupovať podľa iného ustanovenia týchto VOP, ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky ako aj inštitútov, ktoré sú upravené slovenským právnym poriadkom, pričom sa použijú také ich ustanovenia, aby bol zachovaný účel ustanovenia VOP, ktoré je považované za neplatné, neúčinné alebo nevymáhateľné, alebo sa takým stalo.

7. Nevykonanie práva alebo omeškanie s vykonaním práva alebo oprávnenia udeleného v zmysle Všeobecných obchodných podmienok alebo na základe právneho poriadku, sa nemôže vykladať ako vzdanie sa práva alebo oprávnenia. Ak sa Predávajúci vzdá nárokov z porušenia akéhokoľvek ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok, tak sa to nemôže vykladať ako vzdanie sa nárokov z nasledujúceho porušenia takéhoto ustanovenia, alebo ako vzdanie sa nárokov z porušenia iného ustanovenia.

8. Kupujúci nie je oprávnený postúpiť akékoľvek práva alebo nároky vyplývajúce zo Všeobecných obchodných podmienok. Predávajúci je oprávnený, na základe vlastného uváženia, postúpiť akékoľvek práva alebo nároky vyplývajúce zo Všeobecných obchodných podmienok na akúkoľvek tretiu osobu bez toho, aby o tom musel dopredu informovať.

9. Zmluvná strana nie je zodpovedná za nesplnenie svojej povinnosti ak také nesplnenie bolo spôsobená vyššou mocou (vrátane požiaru, záplavy, zemetrasenia, búrky, hurikánu alebo inou prírodnou katastrofou), vojnou, inváziou, vpádom nepriateľa, vojnovým nepriateľom (bez ohľadu na to, či bola vyhlásená vojna), občianskou vojnou, rebéliou, revolúciou, vzburou, vojnovou alebo násilnou konfiškáciou, teroristickou aktivitou, znárodnením, vládnymi sankciami, blokádou, embargom, pracovnou výlukou, štrajkom, lockoutom alebo prerušením alebo nesplnením dodávky elektrického prúdu alebo telefónneho spojenia alebo inou príčinou, ktorú nemohla strana ktorej plnenie je dotknuté žiadnym spôsobom ovplyvniť.

10. Všeobecné obchodné podmienky a všetky vzťahy vyplývajúce z nich alebo s nimi spojené, vrátane otázky ich platnosti, ako aj vzťahy súvisiace s používaním tovarov, budú rozhodované a vykladané v súlade s právom Slovenskej republiky a budú rozhodované súdom príslušným na území Slovenskej republiky a v súlade s jej právom. Zmluvné strany týmto súhlasia, že všetky spory vzniknuté v súvislosti s právnym vzťahom založeným zmluvou alebo dohodou budú predovšetkým riešiť formou zmieru.

11. Originálna verzia Všeobecných obchodných podmienok v slovenskom jazyku môže byť preložená aj do iných jazykov. V prípade nesúladu alebo rozporu medzi slovenskou jazykovou verziou a verziou vyhotovenou v inej jazykovej verzii bude rozhodujúca slovenská jazyková verzia, pokiaľ nie je niečo iné výslovne uvedené v príslušnom právnom systéme

 12. Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa radia týmito VOP a príslušnými ustanoveniami právnych predpisov Slovenskej republiky, najmä ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

13. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 2. 3. 2019.

Liftega s. r. o.

Liftega Internet Explorer Preloader